Profil uczestników:
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które posiadają podstawową wiedzę z zakresu Microsoft Word i jest on podstawowym narzędziem ich pracy.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności, które pozwolą uczestnikom na wykorzystanie szerokich możliwości edytora MS Word. Uczestnicy szkolenia naucza się wykorzystywać i tworzyć zaawansowane wzorce dokumentów, a także automatyzować najczęściej wykonywane zadania podczas edycji.
Program szkolenia:
1. Sekcje i kolumny
• Tworzenie sekcji
• Kolumny wieloskładnikowe
• Praca z tekstem w kolumnach
2. Szablony
• Opcje tworzenia szablonów
• Modyfikowanie i zarządzanie szablonami
3. Style
• Korzystanie z stylów gotowych
• Tworzenie nowych stylów
• Modyfikowanie i zarządzanie stylami
4. Spis treści
• Przygotowanie dokumentu do utworzenia spisu treści
• Tworzenie i modyfikacja spisu treści
• Aktualizacja spisu treści
5. Zakładki i odsyłacze
• Tworzenie i usuwanie zakładek
• Wstawianie odsyłaczy
6. Grafika
• Wstawianie grafiki
• Tworzenie grafiki
• Edycja grafiki
7. Tabele
• Tworzenie tabeli z użyciem Autoformatowania tabeli
• Sortowanie danych w tabeli
• Przeprowadzanie obliczeń w tabeli za pomocą formuły
• Osadzanie arkuszy kalkulacyjnych w tabeli
8. Formularze
• Tworzenie formularzy
• Przegląd typów danych formularza
• Modyfikowanie formularzy
• Zabezpieczenia formularzy
9. Korespondencja seryjna
• Tworzenie dokumentu głównego
• Edycja dokumentu głównego
• Definiowanie źródła danych (zewnętrzne źródła danych MS Excel, MS Access)
• Definiowanie pól korespondencji seryjnej
• Scalanie danych korespondencji seryjnej
10. Dostosowanie programu Word do potrzeb własnych
• Paski narzędzi
• Tworzenie niestandardowych pasków narzędzi i przycisków
• Dostosowywanie menu i skrótów klawiszowych
11. Makropolecenia
• Tworzenie makropoleceń
• Uruchamianie i modyfikacja makra
• Zarządzanie makrami
12. Hiperłącze
• Wstawianie hiperłącza do dokumentu
• Modyfikowanie hiperłącza w dokumencie
Sposób prowadzenia:
Ćwiczenia prowadzone przy komputerach. Każdy kursant przy własnym stanowisku.
Profil uczestników:
Kurs przeznaczony dla wszystkich osób, które chcą efektywnie wykorzystywać w pracy biurowej program MS Word.
Cele szkolenia:
Uczestnicy kursu nauczą się tworzyć estetyczne, profesjonalnie wyglądające dokumenty (w tym m.in. wszelkiego rodzaju korespondencję oficjalną - służbową i urzędową), a także w pełni wykorzystywać podstawowe mechanizmy programu umożliwiające przejrzysty przekaz informacji zarówno w krótszych, jak i dłuższych dokumentach.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do używania edytorów tekstów
• Możliwości komputerowego przetwarzania tekstów
• Tworzenie i zapis dokumentów
• Zabezpieczanie dokumentów hasłem
• Kopie zapasowe dokumentów
• Szybkie i precyzyjne poruszanie się po dokumencie
2. Style
• Znaczenie stylów dla łatwego utrzymania spójności, przejrzystości i estetyki dokumentu
• Grupy stylów i ich zastosowanie
• Szybka zmiana formatowania tekstu podstawowego
• Formatowanie tytułów i środki typograficzne używane do ich wyróżniania
• Ogólne zasady uzyskiwania przejrzystości i estetyki tekstów
3. Listy - wypunktowania i wyliczenia
• Zastosowanie wypunktowań oraz wyliczeń
• Utrzymanie jednolitego wyglądu list w całym dokumencie
• Szybka zmiana wyglądu list
• Zmiana kolejności lub poziomu dla elementu listy
• Zmiana numeracji list wyliczanych (np. na liczby rzymskie lub małe litery alfabetu)
• Zmiana znaków wypunktowania
4. Tabulatory
• Rodzaje i zastosowanie
• Wstawienie i zmiana położenia tabulatora
• Używanie tabulatorów w korespondencji (wyrównywanie dat w nagłówku dokumentu do prawego marginesu czy też wykropkowane miejsce na odręczny podpis)
• Wyrównywanie kolumn liczb
5. Tabele
• Budowa i zastosowanie tabel
• Wstawianie tabel
• Estetyka i przejrzystość tabel (m.in. zmiana kroju i wielkości pisma oraz krawędzi, wewnętrznych marginesów i koloru tła komórek)
• Modyfikacja tabel (m.in. dodawanie i usuwanie kolumn oraz wierszy, a także tworzenie nagłówków wspólnych dla kilku kolumn)
6. Nagłówki i stopki stron
• Zastosowanie
• Ustawienie osobnego nagłówka/stopki dla pierwszej strony dokumentu
• Użycie automatycznej numeracji stron (w tym numeracji w postaci "Nr kolejny strony / Ilość stron w dokumencie")
• Wstawienie na wszystkich stronach informacji z metryki dokumentu (np. tytuł, autora lub datę aktualizacji)
• Zmiana kroju i wielkości pisma dla numerów stron (niezależnie od pozostałej zawartości nagłówka/stopki)
• Użycie separatora nagłówka/stopki (linii oddzielającej od głównej treści strony)
7. Korespondencja seryjna
• Zastosowanie i możliwości mechanizmu korespondencji seryjnej
• Przygotowanie źródła danych (np. bazy adresów) oraz dokumentu podstawowego
• Drukowanie korespondencji seryjnej
• Drukowanie etykiet adresowych oraz adresów na kopertach
Sposób prowadzenia:
Ćwiczenia prowadzone przy komputerach. Każdy kursant pracuje przy własnym stanowisku.