Microsoft Word - kurs zaawansowany 2 x 8 godz.


Profil uczestników:


Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które posiadają podstawową wiedzę z zakresu Microsoft Word i jest on podstawowym narzędziem ich pracy.

 

Cele szkolenia:

 

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności, które pozwolą uczestnikom na wykorzystanie szerokich możliwości edytora MS Word. Uczestnicy szkolenia naucza się wykorzystywać i tworzyć zaawansowane wzorce dokumentów, a także automatyzować najczęściej wykonywane zadania podczas edycji.

 

Program szkolenia:

 


1. Sekcje i kolumny


• Tworzenie sekcji
• Kolumny wieloskładnikowe
• Praca z tekstem w kolumnach



2. Szablony


• Opcje tworzenia szablonów
• Modyfikowanie i zarządzanie szablonami


3. Style


• Korzystanie z stylów gotowych
• Tworzenie nowych stylów
• Modyfikowanie i zarządzanie stylami


4. Spis treści


• Przygotowanie dokumentu do utworzenia spisu treści
• Tworzenie i modyfikacja spisu treści
• Aktualizacja spisu treści


5. Zakładki i odsyłacze


• Tworzenie i usuwanie zakładek
• Wstawianie odsyłaczy


6. Grafika


• Wstawianie grafiki
• Tworzenie grafiki
• Edycja grafiki


7. Tabele


• Tworzenie tabeli z użyciem Autoformatowania tabeli
• Sortowanie danych w tabeli
• Przeprowadzanie obliczeń w tabeli za pomocą formuły
• Osadzanie arkuszy kalkulacyjnych w tabeli


8. Formularze


• Tworzenie formularzy
• Przegląd typów danych formularza
• Modyfikowanie formularzy
• Zabezpieczenia formularzy


9. Korespondencja seryjna


• Tworzenie dokumentu głównego
• Edycja dokumentu głównego
• Definiowanie źródła danych (zewnętrzne źródła danych MS Excel, MS Access)
• Definiowanie pól korespondencji seryjnej
• Scalanie danych korespondencji seryjnej


10. Dostosowanie programu Word do potrzeb własnych


• Paski narzędzi
• Tworzenie niestandardowych pasków narzędzi i przycisków
• Dostosowywanie menu i skrótów klawiszowych


11. Makropolecenia


• Tworzenie makropoleceń
• Uruchamianie i modyfikacja makra
• Zarządzanie makrami


12. Hiperłącze


• Wstawianie hiperłącza do dokumentu
• Modyfikowanie hiperłącza w dokumencie

 

Sposób prowadzenia:



Ćwiczenia prowadzone przy komputerach. Każdy kursant przy własnym stanowisku.

 


Microsoft Word - podstawy obsługi 2 x 8 godz.



Profil uczestników:

 

Kurs przeznaczony dla wszystkich osób, które chcą efektywnie wykorzystywać w pracy biurowej program MS Word.



Cele szkolenia:



Uczestnicy kursu nauczą się tworzyć estetyczne, profesjonalnie wyglądające dokumenty (w tym m.in. wszelkiego rodzaju korespondencję oficjalną - służbową i urzędową), a także w pełni wykorzystywać podstawowe mechanizmy programu umożliwiające przejrzysty przekaz informacji zarówno w krótszych, jak i dłuższych dokumentach.

 

Program szkolenia:

 

1. Wprowadzenie do używania edytorów tekstów


• Możliwości komputerowego przetwarzania tekstów
• Tworzenie i zapis dokumentów
• Zabezpieczanie dokumentów hasłem
• Kopie zapasowe dokumentów
• Szybkie i precyzyjne poruszanie się po dokumencie


2. Style


• Znaczenie stylów dla łatwego utrzymania spójności, przejrzystości i estetyki dokumentu
• Grupy stylów i ich zastosowanie
• Szybka zmiana formatowania tekstu podstawowego
• Formatowanie tytułów i środki typograficzne używane do ich wyróżniania
• Ogólne zasady uzyskiwania przejrzystości i estetyki tekstów


3. Listy - wypunktowania i wyliczenia


• Zastosowanie wypunktowań oraz wyliczeń
• Utrzymanie jednolitego wyglądu list w całym dokumencie
• Szybka zmiana wyglądu list
• Zmiana kolejności lub poziomu dla elementu listy
• Zmiana numeracji list wyliczanych (np. na liczby rzymskie lub małe litery alfabetu)
• Zmiana znaków wypunktowania


4. Tabulatory


• Rodzaje i zastosowanie
• Wstawienie i zmiana położenia tabulatora
• Używanie tabulatorów w korespondencji (wyrównywanie dat w nagłówku dokumentu do prawego marginesu czy też wykropkowane miejsce na odręczny podpis)
• Wyrównywanie kolumn liczb


5. Tabele


• Budowa i zastosowanie tabel
• Wstawianie tabel
• Estetyka i przejrzystość tabel (m.in. zmiana kroju i wielkości pisma oraz krawędzi, wewnętrznych marginesów i koloru tła komórek)
• Modyfikacja tabel (m.in. dodawanie i usuwanie kolumn oraz wierszy, a także tworzenie nagłówków wspólnych dla kilku kolumn)


6. Nagłówki i stopki stron


• Zastosowanie
• Ustawienie osobnego nagłówka/stopki dla pierwszej strony dokumentu
• Użycie automatycznej numeracji stron (w tym numeracji w postaci "Nr kolejny strony / Ilość stron w dokumencie")
• Wstawienie na wszystkich stronach informacji z metryki dokumentu (np. tytuł, autora lub datę aktualizacji)
• Zmiana kroju i wielkości pisma dla numerów stron (niezależnie od pozostałej zawartości nagłówka/stopki)
• Użycie separatora nagłówka/stopki (linii oddzielającej od głównej treści strony)


7. Korespondencja seryjna


• Zastosowanie i możliwości mechanizmu korespondencji seryjnej
• Przygotowanie źródła danych (np. bazy adresów) oraz dokumentu podstawowego
• Drukowanie korespondencji seryjnej
• Drukowanie etykiet adresowych oraz adresów na kopertach



Sposób prowadzenia:



Ćwiczenia prowadzone przy komputerach. Każdy kursant pracuje przy własnym stanowisku.

 


Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
[zamknij]