CorelDraw


Program szkolenia CorelDraw



1. Wprowadzenie do grafiki


• Omówienie typów grafiki – grafika 2D, symulacja efektów 3D w grafice 2D
• Omówienie typów grafiki 2D – grafika wektorowa i rastrowa, różnice, nazewnictwo
• Prezentacja możliwości grafiki wektorowej i rastrowej, zastosowania
• Zapoznanie z możliwościami pakietu CorelDRAW Graphics Suite 12
• Omówienie sposobu użycia podprogramów pakietu i programu głównego CorelDRAW 12
• Rozszerzenia plików roboczych pakietu


2. Zapoznanie z interfejsem programu CorelDRAW


• Budowa interfejsu programu, paski menu, pasek stanu, dokery, paleta kolorów, przybornik
• Hierarchia regulacji programu: interfejsu, elementów pomocniczych obszaru roboczego, obszaru roboczego
• Omówienie poziomu regulacji interfejsu programu – menu główne - okno
• Omówienie poziomu regulacji elementów pomocniczych obszaru roboczego – menu główne - widok: widoki, podglądy, linijki, siatka, prowadnice, pokaż, przyciągania, ustawienia elementów pomocniczych.
• Omówienie poziomu regulacji dokumentu – menu główne - układ
• Rozpoznawanie narzędzi


3. Szczegółowe omówienie obszaru roboczego


• Znaczenie obszaru strony - pojęcia: podglądu wydruku, obszar użytku i spadu
• Omówienie wielkości obszaru roboczego
• Regulacja obszaru roboczego, układ współrzędnych
• Jednostki obszaru roboczego a przeznaczenie budowanej grafiki
• Menu podręczne strony


4. Poznanie podstawowego narzędzia „wskaźnik”


• Tryb działania wskaźnika na obszarze roboczym – pasek właściwości narzędzia
• Tryb działania wskaźnika na zaznaczonym obiekcie graficznym – pasek właściwości narzędzia
• Tryb działania wskaźnika na zaznaczonych wielu obiektach graficznych – pasek właściwości narzędzia
• Tryb pojedynczego i podwójnego kliknięcia na obiekcie graficznym, pojęcie transformacji graficznego obiektu wektorowego
• Praca na warstwach – skróty klawiaturowe, menedżer obiektów


5. Typy obiektów graficznych w natywnym formacie programu CorelDRAW


• Obiekty wektorowe, historia nazewnictwa: wektor, obiekt graficzny poligonowy, liniowy, punktowy – możliwości edycji
• Obiekty rastrowe – możliwości edycji
• Obiekty tekstowe – możliwości edycji


6. Nauka edycji graficznych obiektów wektorowych - ćwiczenia


• Narzędzie prostokąt -pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie prostokąt z 3 punktów – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie elipsa – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie elipsa z 3 punktów – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie papier kratkowany – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie spirala – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie wielokąt – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzia kształty – paski właściwości narzędzi, zastosowania
• Narzędzie rysunek odręczny – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie krzywe Beziera – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia,
• zastosowania
• Narzędzie pisak – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie łamana – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie krzywa z 3 punktów, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie powiększenie, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie dłoń, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Siła poleceń grupuj i połącz
• Porządkowanie i rozmieszenie obiektów graficznych, menu główne rozmieść wyrównanie i rozkład


7. Sposoby nadawania 3 parametrów graficznych obiektom wektorowym


• Wypełnienie, sposoby nadania parametru, triki wypełnień,
• Pióro konturu - grubość konturu, sposoby nadania parametru, skróty klawiaturowe
• Pióro konturu - kolor konturu, sposoby nadania parametru, skróty klawiaturowe


8.Praca z tekstem


• Typy tekstu
• Pojęcia typograficzne
• Formatowanie tekstu ozdobnego i polecenia
• Tekst na ścieżce
• Formatowanie tekstu akapitowego
• Modyfikacje tekstu – krój pisma
• Modyfikacje tekstu – cień
• Modyfikacje tekstu – kształt
• Modyfikacje tekstu - wypełnienie


9. Praca z paletą transformacji



10. Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – zniekształcenia



11.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – interakcyjny obrys



12.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących - interakcyjna obwiednia



13.Techniki rysunku - tworzenie narzędzi pomocniczych z obiektów wektorowych



14.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – interakcyjna głębia



15.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – metamorfoza, spektrum zastosowań



16.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – interakcyjna przezroczystość



17.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – cień


• Oświetlenie a cień
• Cienie w symulacji różnych warunków oświetlenia


18.Narzędzia edycji krzywej:


• Gumka – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Nożyk – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Pędzel rozmazujący, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Pędzel chropowaty, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Pozostałe narzędzia edycyjne , pasek właściwości narzędzia, zastosowania


19.Polecenie połącz


• Porównanie działania polecenia do działania narzędzi podstawowych
• Pojęcie ścieżki, ścieżki złożonej, podścieżki
• Szczegółowe porównanie polecenia z poleceniem grupuj


20.Praca na poleceniach grupy zaznaczonych obiektów


• Spawaj
• Przytnij
• Część wspólna
• Uprość
• Przód bez tyłu
• Tył bez przodu


21.Techniki rysunku


• Od figury prostej do kompozycji graficznej
• Zastosowanie poleceń menu główne przekształć w mapę bitową w celu uzyskania efektów specjalnych do grafiki


22.Techniki rysunku - wykresy marketingowe i naukowe, zastosowanie automatów rysujących



23.Narzędzie - środki artystyczne


• Czym jest
• Malarstwo w krzywych
• Podnarzędzia i pasek właściwości


24.Konwencje kompozycji graficznych


• Zawansowane ćwiczenia wykonania dokumentów z przeznaczeniem do rozpowszechniania


25.Techniki rysunku


• Wykorzystanie szkicu
• Wektoryzacja dokumentów rastrowych


26.Efekty do obiektów wektorowych, menu główne efekty



27.Narzędzia opisu


• Interakcyjny łącznik
• Wymiarowanie


28.Techniki rysunku


• Możliwości importu danych
• Wykrojnik
• Rozmieszczenie użytków


29.Zawansowne techniki rysunku


• Rysunek perspektywiczny
• Rysunek modelowy


30. Clip Arty – wykorzystanie, kompozycje


31.Techniki rysunku i kompozycji, zawansowane ćwiczenia


32.Techniki rysunku i wykonania dokumentów


• Szablony dokumentów
• Ulotki
• Dokumenty wielostronicowe


33.Podprogram CorelTRACE


• Sposoby uruchomienia
• Czym jest trasowanie grafiki rastrowej
• Zapoznanie z interfejsem programu
• Możliwości trasowania
• Zastosowania w realizacji kompozycji graficznych


34. Druk, przeznaczenia dokumentów


• Drukowanie w środowisku lokalnym
• Polecenie zapisz jako
• Polecenie eksport
• Polecenie przygotuj dla biura usług poligraficznych
• Pojęcia seprarcji kolorów, skali densynometrycznej, paserów, znaczników cięcia, znaczników gięcia
• Szczegółowe omówienie właściwości rozszerzeń plików dla Internetu, uniwersalnych plików wymiany danych, do druku, do archiwizacji
• Polecenie drukuj i przygotowywanie plików post - scriptowych


ZAGADNIENIA DODATKOWE:

Tablet graficzny


• Tablet graficzny - charakterystyka i opis działania
• Praktyczne zastosowanie - ćwiczenia 

 


Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
[zamknij]