Program szkolenia CorelDraw
1. Wprowadzenie do grafiki
• Omówienie typów grafiki – grafika 2D, symulacja efektów 3D w grafice 2D
• Omówienie typów grafiki 2D – grafika wektorowa i rastrowa, różnice, nazewnictwo
• Prezentacja możliwości grafiki wektorowej i rastrowej, zastosowania
• Zapoznanie z możliwościami pakietu CorelDRAW Graphics Suite 12
• Omówienie sposobu użycia podprogramów pakietu i programu głównego CorelDRAW 12
• Rozszerzenia plików roboczych pakietu
2. Zapoznanie z interfejsem programu CorelDRAW
• Budowa interfejsu programu, paski menu, pasek stanu, dokery, paleta kolorów, przybornik
• Hierarchia regulacji programu: interfejsu, elementów pomocniczych obszaru roboczego, obszaru roboczego
• Omówienie poziomu regulacji interfejsu programu – menu główne - okno
• Omówienie poziomu regulacji elementów pomocniczych obszaru roboczego – menu główne - widok: widoki, podglądy, linijki, siatka, prowadnice, pokaż, przyciągania, ustawienia elementów pomocniczych.
• Omówienie poziomu regulacji dokumentu – menu główne - układ
• Rozpoznawanie narzędzi
3. Szczegółowe omówienie obszaru roboczego
• Znaczenie obszaru strony - pojęcia: podglądu wydruku, obszar użytku i spadu
• Omówienie wielkości obszaru roboczego
• Regulacja obszaru roboczego, układ współrzędnych
• Jednostki obszaru roboczego a przeznaczenie budowanej grafiki
• Menu podręczne strony
4. Poznanie podstawowego narzędzia „wskaźnik”
• Tryb działania wskaźnika na obszarze roboczym – pasek właściwości narzędzia
• Tryb działania wskaźnika na zaznaczonym obiekcie graficznym – pasek właściwości narzędzia
• Tryb działania wskaźnika na zaznaczonych wielu obiektach graficznych – pasek właściwości narzędzia
• Tryb pojedynczego i podwójnego kliknięcia na obiekcie graficznym, pojęcie transformacji graficznego obiektu wektorowego
• Praca na warstwach – skróty klawiaturowe, menedżer obiektów
5. Typy obiektów graficznych w natywnym formacie programu CorelDRAW
• Obiekty wektorowe, historia nazewnictwa: wektor, obiekt graficzny poligonowy, liniowy, punktowy – możliwości edycji
• Obiekty rastrowe – możliwości edycji
• Obiekty tekstowe – możliwości edycji
6. Nauka edycji graficznych obiektów wektorowych - ćwiczenia
• Narzędzie prostokąt -pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie prostokąt z 3 punktów – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie elipsa – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie elipsa z 3 punktów – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie papier kratkowany – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie spirala – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie wielokąt – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzia kształty – paski właściwości narzędzi, zastosowania
• Narzędzie rysunek odręczny – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie krzywe Beziera – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia,
• zastosowania
• Narzędzie pisak – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie łamana – 2 tryby działania, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie krzywa z 3 punktów, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie powiększenie, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Narzędzie dłoń, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Siła poleceń grupuj i połącz
• Porządkowanie i rozmieszenie obiektów graficznych, menu główne rozmieść wyrównanie i rozkład
7. Sposoby nadawania 3 parametrów graficznych obiektom wektorowym
• Wypełnienie, sposoby nadania parametru, triki wypełnień,
• Pióro konturu - grubość konturu, sposoby nadania parametru, skróty klawiaturowe
• Pióro konturu - kolor konturu, sposoby nadania parametru, skróty klawiaturowe
8.Praca z tekstem
• Typy tekstu
• Pojęcia typograficzne
• Formatowanie tekstu ozdobnego i polecenia
• Tekst na ścieżce
• Formatowanie tekstu akapitowego
• Modyfikacje tekstu – krój pisma
• Modyfikacje tekstu – cień
• Modyfikacje tekstu – kształt
• Modyfikacje tekstu - wypełnienie
9. Praca z paletą transformacji
10. Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – zniekształcenia
11.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – interakcyjny obrys
12.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących - interakcyjna obwiednia
13.Techniki rysunku - tworzenie narzędzi pomocniczych z obiektów wektorowych
14.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – interakcyjna głębia
15.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – metamorfoza, spektrum zastosowań
16.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – interakcyjna przezroczystość
17.Narzędzie z grupy „automatów” rysujących – cień
• Oświetlenie a cień
• Cienie w symulacji różnych warunków oświetlenia
18.Narzędzia edycji krzywej:
• Gumka – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Nożyk – pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Pędzel rozmazujący, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Pędzel chropowaty, pasek właściwości narzędzia, zastosowania
• Pozostałe narzędzia edycyjne , pasek właściwości narzędzia, zastosowania
19.Polecenie połącz
• Porównanie działania polecenia do działania narzędzi podstawowych
• Pojęcie ścieżki, ścieżki złożonej, podścieżki
• Szczegółowe porównanie polecenia z poleceniem grupuj
20.Praca na poleceniach grupy zaznaczonych obiektów
• Spawaj
• Przytnij
• Część wspólna
• Uprość
• Przód bez tyłu
• Tył bez przodu
21.Techniki rysunku
• Od figury prostej do kompozycji graficznej
• Zastosowanie poleceń menu główne przekształć w mapę bitową w celu uzyskania efektów specjalnych do grafiki
22.Techniki rysunku - wykresy marketingowe i naukowe, zastosowanie automatów rysujących
23.Narzędzie - środki artystyczne
• Czym jest
• Malarstwo w krzywych
• Podnarzędzia i pasek właściwości
24.Konwencje kompozycji graficznych
• Zawansowane ćwiczenia wykonania dokumentów z przeznaczeniem do rozpowszechniania
25.Techniki rysunku
• Wykorzystanie szkicu
• Wektoryzacja dokumentów rastrowych
26.Efekty do obiektów wektorowych, menu główne efekty
27.Narzędzia opisu
• Interakcyjny łącznik
• Wymiarowanie
28.Techniki rysunku
• Możliwości importu danych
• Wykrojnik
• Rozmieszczenie użytków
29.Zawansowne techniki rysunku
• Rysunek perspektywiczny
• Rysunek modelowy
30. Clip Arty – wykorzystanie, kompozycje
31.Techniki rysunku i kompozycji, zawansowane ćwiczenia
32.Techniki rysunku i wykonania dokumentów
• Szablony dokumentów
• Ulotki
• Dokumenty wielostronicowe
33.Podprogram CorelTRACE
• Sposoby uruchomienia
• Czym jest trasowanie grafiki rastrowej
• Zapoznanie z interfejsem programu
• Możliwości trasowania
• Zastosowania w realizacji kompozycji graficznych
34. Druk, przeznaczenia dokumentów
• Drukowanie w środowisku lokalnym
• Polecenie zapisz jako
• Polecenie eksport
• Polecenie przygotuj dla biura usług poligraficznych
• Pojęcia seprarcji kolorów, skali densynometrycznej, paserów, znaczników cięcia, znaczników gięcia
• Szczegółowe omówienie właściwości rozszerzeń plików dla Internetu, uniwersalnych plików wymiany danych, do druku, do archiwizacji
• Polecenie drukuj i przygotowywanie plików post - scriptowych
ZAGADNIENIA DODATKOWE:
Tablet graficzny
• Tablet graficzny - charakterystyka i opis działania
• Praktyczne zastosowanie - ćwiczenia